Saturday, February 16, 2008

عندما آقبلت

نفرتيتي أنا أسمى نفرتيتي بجمالي يغنيه العالمين نشيدا

نفرتيتي تحتمس فأحمس وكان رمسيسوا قائدا عظيما

أنا بالغرب أعيش وفى المشرق روحي وأغصاني

مـــن كيمــي خرجنا ومـــن مجدوا نجيب الملايين

آخيتاتون ينادينا لغروب الشمس فقد حان الرحيل

أنا المرآة التــي اقبل الجمال ينادينــــــي

لا فرجينيا ولا لويزا تضاهينــــــي



فأنا ملكة الجمال وفى زمني الجمال قليل

أنا وصال الجمال وللجمال أوطان قليلة

بمشرق الكون ومغربة فانا رسول الجمال

هل رأى الغرب فـــي جمالي إنسان

غدا يشرق ضياء النور علــى يدي

فأنا نفرتيتي المرأة التي اقبل الجمال يناديها

& إهداء إلى & : & وصال بوعايش &

13 comments:

Unknown said...

أنا بالغرب أعيش وفى المشرق روحي وأغصاني

أنا المرآة التى أقبل الجمال ينادينى

اجمل كلمات و الله سمعتها فى وصف اجمل ملكات مصر

ده انت طلعت شاعر اهوه
تحياتى

§a§a said...

عاليا حليم said...


ربنا يكرمك يا عليا

لا انا مش شاعر ولا حاجه انا بخبط كدا



نورتى

semsem said...

ازيك يا مصطفى
ولله ليك وحشه

كلماتك فى وصق التاربخ وشخصياته حتما ستدخل التاريخ

§a§a said...

semsem said...


فنانتنا

والله وانتى كمان انتى فينك من زمان

وحشتينى بتعليقات
وموضوعتك والله المتميزة فى المدونه الفن


ربنا يكرمك على الكلام الجميل دا

تحياتى

نورتينى

mohamed said...

هو دا نص قديم وانت مترجمه ولا انتي اللي كاتبة ولا ايه النظام ؟؟؟

§a§a said...

mohamed said...

لا ياعم نص قديم ايه
نا اللى كاتبه يعنى انا اللى كاتب البوست دا

لو كان نص قديم او اى شىء كنت اكيد كتبت فى الاخر اسم النص ومين اللى كاتبه

لكن انا كاتب البوست دا اهداء الى صديقتى العزيزة وصال بو عايش

MONDAHESH said...

بجد يا صاصا جامدة جدا

عاجباني قوي قوي فعلا

والكلمات كمان مش نفرتيتي بس

:))

§a§a said...

MONDAHESH said...

ربنا يركمك يا على

والحمد لله انها عجبتكم

يلا انا شكلى هكتب بقى على طول

Anonymous said...

da che2 gamil ya tefa danta tle3te mawheba bchakl alllla ywaf2ak ya rab+bade fik tejtehed kaman wekamak ok betttawfi2 ta7eyyyate elllak nawal

§a§a said...

Anonymous said... nawal

اولا نورتينى فى المدونه

وشكرا على الدعوات

وربنا يوفقك

نورتينى

Anonymous said...

ايه يا عم الفن دة كلة


لا شاعر وفنان




بس حلوة دي اوي "رمسيسوا "


دلع الفراعنة دة

§a§a said...

marwa said...

ربنا يكرمك يارب

منورة والله المدونه

رمسيسووا

ايون دى كلمه السر

رمسيسوا

ههههههههههههه

houda said...

جميل

حلوة